Børnegrupper

Chili er et 0-6 års børnehus med plads til ca. 100 børn. Børnene går på aldersopdelte stuer, de 0-3 årige er på 3 stuer, de 3-5 årige på 2 stuer og de kommende skolebørn på 5-6 år har deres egen stue.

På trods af stueopdeling er vi meget på tværs af huset. Vi vægter samarbejdet og fællesskabet højt, både på voksen og børneplan. Det vil sige, at vi er opmærksomme på børnenes relationer og udviklingsniveau, og støtter op om barnet, hvis det finder nye venner.

I Chili har vi en anerkendende tilgang og der er plads til forskellighed. Vi ser forskellighed som en ressource og mener grundlæggende, at vi alle, både børn og personale kan byde ind med værdifuldt til gavn for alle.

Vi arbejder systemisk efter den styrkede læreplan, gør den lokal ud fra et barneperspektiv, børnenes udviklingstrin og ud fra børnene interesser. Vi er gode til, at koble os på, rette til og eksperimentere ud fra børnenes optagethed. Vi evaluerer løbende det pædagogiske arbejde med tanke på, børnenes udvikling, optagethed og særligt hvilken rolle vi som medarbejdere spiller i god læring og udvikling.