Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Chilis evalueringskultur

Chilis evalueringskultur:

I Chili har alle pædagoger ”egentid” det betyder, at der er skemalagt tid til refleksion og udarbejdelse af skriftlige dokumenter. Pædagogerne er forpligtet til at benytte denne tid. Pædagogerne er forpligtet til, at stuens øvrige personale inddrages i evalueringen. Det vil sige, at man på stuemøder drøfter det levede pædagogiske liv, set ud fra et barne og børneperspektiv, ud fra den styrkede læreplan og sammen reflekterer over, hvad næste skridt påkalder sig. Pædagogerne har derefter ansvaret for, at skrive evalueringen ned, så den danner grundlag for det videre arbejde i Chili.
Der laves kontinuerligt praksisfortællinger, for ad den vej at se ind i praksis, hvad er børnenes udbytte? Og Hvad gjorde jeg som personale for at det lykkedes? Eller hvor skal jeg som personale ændre retning?

Derudover har vi fået implementeret dialogmøder på vores personalemøder. Her drøftes specifikke emner/aktiviteter på tværs af stuerne og på tværs af fagligheder. Det betyder, at vi dels får et meget bedre kendskab til hinandens fagligheder, styrker, personligheder og ikke mindst så bliver vi klogere på pædagogisk praksis sammen.

Denne form for lokal planlægning og evaluering, betyder at der i Chili er god begrundet pædagogisk praksis, som vi altid er nysgerrige på, og ændre hvis det giver mening ud fra et børneperspektiv, ny viden eller fordi vi er nysgerrige på nye afprøvelser.